بررسی محصول, دانستنی

بهترین پیانو دیجیتال 2024

بهترین پیانو دیجیتال 2024

بررسی 3 گزینه پرفروش در 2024 برای هر سطح و بودجه

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا 3 مدل از پرفروش‌ترین پیانو‌های دیجیتال را بررسی کرده‌ و به مقایسه آنها بپردازیم:

ما در حال حاضر در عصر طلایی پیانو‌های دیجیتال زندگی می‌کنیم. فناوری موجود در این ابزار‌های دیجیتال هر سال که می‌گذرد بهتر و بهتر می‌شود، به این معنی که از نظر لحن و احساس - و در بسیاری از موارد، زیبایی شناختی - به برادران آکوستیک خود نزدیک‌تر می‌شوند. بنابراین، چه در حال نواختن برای همراهی با صدای خود، اجرای یک کنسرتو کلاسیک زیبا، یا تنظیم حال و هوای موسیقی جاز باشید، پیانو‌های دیجیتال واقعاً می‌توانند همه این کار‌ها را انجام دهند.

این راهنمای جامع آنچه را که ما معتقدیم بهترین پیانو‌های دیجیتال موجود در حال حاضر هستند، از ساز‌های سطح بالا که در مرکز هر اتاق قرار می‌گیرند تا پیانو‌های مجزای کوچکی که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند، تجزیه و تحلیل می‌کند.

اگر در دنیای پیانو‌های دیجیتال تازه کار هستید، توصیه‌های تخصصی خرید را نیز در ادامه راهنما گنجانده‌ایم تا به شما در فرآیند خرید اولین پیانو کمک کند.

بررسی پیانو دیحیتال یاماها Yamaha Clavinova CLP-775
  • نوع پیانو: دیجیتال upright
  • کلاویه: 88 کلید GrandTouch وزن دار
  • 38 صدا
  • دارای افکت و اسپیکر
  • بلوتوث Audio/MIDI
  • ابعاد (میلی متر): 1,461 X 967 X 465
  • وزن: 71 کیلوگرم

چرا بخریم؟

+ کیفیت ساخت فوق العاده

+ صدای درجه یک

اگر به دنبال پیانوی خانوادگی نهایی هستید، آن را بخرید: کلاوینوا CLP-775 ظاهری زیبا و صدا و قابلیت پخش بالایی را دارد. این پیانو با خوشحالی جای خود را در هر خانه‌ای خواهد گرفت و انتخاب ما برای بهترین پیانو دیجیتال به طور کلی کلاوینوا CLP-775 است.

چرا نخریم؟

- ممکن است کلید‌های آن برای نوازندگان بسیار جوان خیلی سنگین باشند. پیانو‌های یاماها در مقایسه با پیانو‌هایی مانند کاسیو و رولاند می‌توانند عملکرد کلیدی سنگین‌تری داشته باشند، بنابراین ممکن است بهترین گزینه برای بچه‌های خیلی جوان نباشد.

سری کلاوینوا اولین بار در سال 1983 شروع به کار کرد و منصفانه است که بگوییم این فناوری از آن زمان تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است! در حالی که پیانو‌های دیجیتال اصلی کلاوینوا تا حدودی شبیه پیانو به نظر می‌رسیدند و برای آن زمان صدایی عالی داشتند، سری جدید 700 در لیگ کاملاً متفاوتی قرار دارد.

سری پیشگامانه 700 دارای جدید‌ترین فناوری توسعه یافته توسط یاماها برای بازسازی کامل حس و صدای یک پیانو آکوستیک است. در آزمایش‌هایمان متوجه شدیم که عملکرد کلید GrandTouch با شبیه‌سازی چکش درجه‌بندی‌شده خطی، لمسی واقعی را ارائه می‌دهد که به راحتی نظر هر کسی را که نسبت به پیانو‌های دیجیتال بدبین است تغییر می‌دهد.

همانطور که انتظار دارید، پیانو‌های دیجیتال دارای ویژگی‌های فراوانی هستند که به سادگی با یک پیانو آکوستیک سنتی امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، CLP-775 به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه خود را از طریق بلوتوث متصل کنید و همراه با آهنگ‌های مورد علاقه خود پخش کنید - یا پیانوی خود را به بهترین بلندگوی بلوتوث خانه تبدیل کنید. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از هدفون را به پیانوی دیجیتال وصل کنید، به این معنی که بقیه اعضای خانواده‌تان نیازی به شنیدن تمرین‌های شما ندارند.

ydp145
  • نوع پیانو: دیجیتال upright باریک
  • کلاویه: 88
  • 10 صدا
  • دارای افکت و اسپیکر
  • فاقد بلوتوث
  • ابعاد (میلی متر): 1357 x 422 x 815
  • وزن: 38 کیلوگرم

چرا بخریم؟

+ ست نمونه CFX فوق العاده یاماها

+ عملکرد عالی صفحه کلید GHS

+ فوت پرینت فشرده

اگر به دنبال یک پیانوی قابل اعتماد مقرون بصرفه هستید، آن را بخرید: برای ما، یاماها برخی از قابل اعتماد‌ترین ساز‌های جهان را می‌سازد و محدوده YDP ثابت می‌کند که برای تهیه یک پیانوی قابل اعتماد نیازی به هزینه گزافی ندارید.

چرا نخریم؟

- بدون ویژگی بلوتوث

- بدون صدای پیانوی الکتریک Wurlitzer

در صورت نیاز به بلوتوث از خرید آن اجتناب کنید: متأسفانه، YDP-145 عملکرد بلوتوث ندارد.

مجموعه پیانو‌های دیجیتال آریوس یاماها از نظر امکانات و مقرون به صرفه بودن، پایین‌تر از محدوده کلاوینوا قرار دارد و به این ترتیب، انتخاب شماره یک برای معلمان پیانو، هنرجویان یا هرکس دیگری است که می‌خواهد یک پیانوی دیجیتالی با صدای عالی و جمع و جور  داشته باشد که نمی‌خواهد  هزینه زیادی کند یا فضای اتاق را اشغال کند.

YDP-145 که جانشین  Arius YDP-144  فوق‌العاده موفق یاماها است، ارزان‌تر از دو مدل با اندازه کامل در این محدوده است. دلایل اصلی محبوبیت آریوس، صدای پیانوی اصلی خیره‌کننده است که از یک پیانوی آکوستیک واقعی یاماها CFX به دست می‌آید که با کیبورد استاندارد درجه‌بندی چکش با قابلیت پخش عالی ترکیب شده است.

بلوتوث روی برد آن وجود ندارد، و فقط 10 صدا برای دستیابی به آن وجود دارد، اما شما همه چیز‌های ضروری دیگر را دریافت می‌کنید - یک پوشش چوبی کشویی زیبا، میز موسیقی تاشو، دو جک هدفون و سه پدال - در سه انتخاب رنگ سفید، رزوود  و مشکی. به طور کلی، YDP-145 تجربه پیانوی معتبری را که از یاماها انتظار دارید را در کل ارائه می‌دهد.

3) پیانو دیجیتال رولند Roland HP-702

3) پیانو دیجیتال رولند Roland HP702
  • نوع پیانو: دیجیتال upright
  • کلاویه: 88
  • 324 صدا
  • دارای افکت و اسپیکر
  • بلوتوث: Audio/MIDI
  • ابعاد (میلی متر): 1,377 x 468 x 1,067
  • وزن: 54.4 کیلوگرم

چرا بخریم؟

+ موتور صدای برجسته

+ طیف رنگی عالی

اگر به دنبال بهترین صدا هستید، آن را بخرید: این پیانو رولاند با یک موتور صدای برجسته عرضه می‌شود که آن را به یکی از بهترین پیانو‌های این لیست تبدیل می‌کند.

چرا نخریم؟

- بخش هدفون و USB ظاهر کار را خراب کرده‌اند!

اگر در فضای کوچکی هستید، از آن اجتناب کنید: در حالی که این پیانو بزرگ‌ترین پیانو در این لیست نیست، هنوز هم نسبتاً بزرگ است. اگر به دنبال خرید این برند هستید، پیانو‌های کوچک‌تری از آن نیز در دسترس هستند.

اگر رولاند به یک چیز معروف است - صدا‌های برجسته آنهاست، و موتور صوتی SuperNatural ثابت می‌کند که رولاند می‌داند چگونه صدای پیچیده یک پیانو را تکرار کند. این موتور آهنگ فوق‌العاده پیچیده نه تنها صدا‌های پیانوی فوق‌العاده را ارائه می‌دهد، بلکه 324 صدای فوق‌العاده  و همچنین پلی‌فونی بی حد و حصر (در هنگام استفاده از صدا‌های دسته پیانو) را ارائه می‌دهد.

صفحه کلید PHA-4 Standard تجربه نواختن فوق العاده ای را ارائه می‌دهد. اکشن به اندازه یاماها سنگین نیست و به سبک کاسیو نیست، بنابراین برای نوازندگانی که به دنبال حد وسط هستند عالی است. کلید‌های بافت دار سطح بیشتری از اصالت را ارائه می‌دهند و در زیر انگشتان احساس خوبی دارند.

بنابراین اگر به دنبال یک پیانوی دیجیتال با صدای فوق‌العاده هستید که بودجه شما به طور کامل از بین نرود، ارزش آن را دارد که Roland HP702 را در نظر بگیرید.

مزایای انتخاب پیانو دیجیتال چیست؟

باور کنید یا نه، هنوز هم افرادی هستند که فکر می‌کنند برای یادگیری "درست" ساز، باید پیانو آکوستیک بنوازی. در حالی که این نظر منسوخ ممکن است 20 سال پیش درست بوده باشد، حقیقت این است که پیانو‌های دیجیتال از آن زمان تا کنون راه بسیار زیادی را طی کرده اند، به طوری که برخی از مدل‌های سطح بالا از نمونه واقعی قابل تشخیص نیستند.

واضح‌ترین نکات مثبت این است که پیانو‌های دیجیتال نیازی به کوک ندارند، صرفه جویی در هزینه‌های زیادی در طول عمر ساز و جابجایی آنها بسیار آسان‌تر است!

دیجیتالی شدن نواختن پیانو - جدید و قدیمی – آن را به مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی بدل می‌کند که به سادگی نمی‌توانید از یک ساز آکوستیک به دست آورید. از خروجی‌های هدفون برای تمرین بی‌صدا، مترونوم‌های داخلی برای کمک به شما در حفظ آهنگ، ضبط‌کننده‌های روی برد برای ردیابی پیشرفت و تعداد زیادی صدا‌های مختلف در این ساز‌های پیشرفته می‌توانند یادگیری پیانو را سرگرم‌کننده و جذاب‌تر کنند.

علاوه بر این، بسیاری از پیانو‌های دیجیتال را می‌توان از طریق کابل یا اتصال بلوتوث (یا گاهی اوقات هر دو) به رایانه یا تبلت متصل کرد و به عنوان یک کنترلر MIDI یا برای تعامل با درس‌های آنلاین استفاده کرد.

چگونه بهترین پیانو دیجیتال را برای خود انتخاب کنیم؟

اول از همه، باید اندازه فضای خود را در نظر بگیرید. پیانو‌های دیجیتال در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، از پیانو‌های باریک که به احتمال زیاد در هر اتاقی جا می‌شوند تا پیانو‌های ایستاده که دقیقاً شبیه نمونه واقعی هستند. بنابراین، قبل از خرید، فضا را اندازه بگیرید.

در مرحله بعد، باید در مورد اقدام کلیدی فکر کنید. این حس سنگینی یا سبکی در نواختن کلید‌ها است. در این مورد، هیچ قانونی وجود ندارد، پیانویی را انتخاب کنید که به نظر شما مناسب است. اگر روی پیانو با لمس سبک احساس راحتی بیشتری می‌کنید، خوب است. در پایان روز، هر چه احساس راحتی بیشتری داشته باشید، بیشتر خواهید نواخت!

در نهایت، ویژگی‌های اضافی را در نظر بگیرید. ممکن است برای اتصال به دستگاه هوشمند خود یک پیانوی دیجیتال با بلوتوث داخلی بخواهید یا شاید برای درس‌ها به دو خروجی هدفون نیاز داشته باشید. هر برند پیانو مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند، بنابراین قبل از خرید حتماً به آنها توجه کنید.

آیا باید پیانوی دیجیتال را آنلاین سفارش داد؟

برای برخی از افراد، فکر خرید آنلاین پیانو آنها را به وحشت می‌اندازد. خوب، واقعاً، نباید اینچنین باشد. بله، پیانو‌ها اقلام حجیمی هستند، اما اکثر فروشندگان معتبر - خدماتی برای تحویل و گاهی اوقات ساخت پیانوی جدید شما دارند، که بسیاری از دغدغه‌های هنگام خرید و حمل و نقل پیانو را برای شما برطرف می‌سازند.

نت هشتم با داشتن تیمی متخصص در همه مراحل تهیه و ارائه، بسته بندی و حمل و نقل این اطمینان را به شما می‌دهد تا با خیالی آسوده نسبت به خرید آنلاین پیانو اقدام فرمایید.

چقدر باید برای پیانو دیجیتال هزینه کنم؟

همانطور که از این راهنما می‌بینید، یک پیانو دیجیتال می‌تواند قیمت بسیار متفاوتی داشته باشد. حالا، اینکه چقدر تصمیم می‌گیرید بپردازید، تا حد زیادی به ویژگی‌هایی که می‌خواهید، اینکه می‌خواهید عملکرد کلیدی چقدر دقیق باشد یا از نظر زیبایی‌شناسی در چه سطحی باشد و درنهایت برند مدنظر شما، بستگی دارد.

چه لوازم جانبی برای پیانوی دیجیتال خود نیاز دارم؟
piano accessories

هنگام خرید یک پیانو دیجیتال، تعدادی لوازم جانبی وجود دارد که نباید فراموش کنید که به سبد خود اضافه کنید. اولین - و واضح‌ترین - یک صندلی پیانو است. امروزه به همراه اکثر پیانو‌ها، نیمکت به صورت استاندارد ارائه نمی‌شوند، بنابراین، مگر اینکه بخواهید مانند یک التون جان جوان بایستید، باید مطمئن شوید که پیانوی صحیح را انتخاب می‌کنید. دسته‌ای از چهارپایه‌های مختلف در بازار وجود دارد، از نیمکت‌هایی با فضای ذخیره سازی اضافه، گزینه‌های قابل تنظیم ارتفاع و تغییرات کوچک تاشو. بنابراین برای فکر کردن در مورد اینکه کدامیک به بهترین وجه با نیاز‌های شما مطابقت دارد، وقت بگذارید. اگر مطمئن نیستید، همیشه می‌توانید از نظر مشاوران ما در مورد بهترین نیمکت‌های پیانو استفاده کنید.

موارد دیگر از جمله میز پیانو برای نمونه‌های بدون پایه، پدال، کتاب‌های آموزشی و بسیاری موارد دیگر است که براساس نیاز خود می‌تواید آنها را تهیه کنید.

3 پدال روی پیانوی دیجیتال چه کار می کنند؟
خرید پیانو دیجیتال یاماها YDP 145

یک پیانوی دیجیتال مدرن معمولاً دارای سه پدال است که در پایه ساز قرار دارند. این پدال‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جلوه‌های پدال‌های سه‌گانه‌ای که در پیانو‌های آکوستیک سنتی یافت می‌شوند را تقلید کنند.

پدال دمپر: این پدال سمت راست، پدال دمپر است که اغلب به عنوان پدال نگهدارنده شناخته می‌شود. با فشار دادن این پدال، دمپر‌ها از سیم‌های داخل پیانو بلند می‌شوند و به آنها اجازه می‌دهد آزادانه ارتعاش کنند. این یک صدای پایدار ایجاد می‌کند که حتی پس از رها کردن کلید‌ها نیز ادامه می‌یابد. البته، در پیانوی دیجیتال هیچ دمپری برای بلند کردن وجود ندارد، بنابراین پایداری به صورت مجازی ایجاد می‌شود.

پدال نرم: این پدال سمت چپ است و به آن پدال una corda نیز می‌گویند. هنگامی که فشار داده می‌شود، پدال نرم موقعیت چکش‌ها را در داخل تغییر می‌دهد، بنابراین آنها به جای سه سیم معمولی، فقط یک یا دو رشته را در هر کلید می‌زنند.

این باعث ایجاد صدایی ملایم‌تر و کم‌تر می‌شود، که مخصوصاً برای پخش بی‌صدا یا ایجاد صدای ظریف‌تر مفید است. برخی از پیانو‌های دیجیتال دارای عملکرد نیم پدال نیز هستند که به شما امکان می‌دهد درجه نرمی را بسته به میزان فشار دادن پدال تغییر دهید.

پدال Sostenuto: پدال sostenuto در وسط دو مورد دیگر قرار می‌گیرد و احتمالاً پدالی است که بیشترین سردرگمی را ایجاد می‌کند. هنگامی که فشار داده می‌شود، این پدال فقط نت‌هایی را نگه می‌دارد که دقیقاً در آن لحظه پایین نگه داشته می‌شوند. این به شما امکان می‌دهد نت‌های ناپایدار جدید را نسبت نت‌های پایدار اصلی پخش کنید. پدال سوستنوتو به اندازه پدال‌های دمپر و نرم استفاده نمی‌شود، اما چند قطعه کلاسیک از صدای منحصر به فرد آن بهره می‌برند.

به طور کلی، سه پدال روی یک پیانوی دیجیتال مدرن به شما این امکان را می‌دهد که طیف گسترده‌ای از صدا‌های پویا و رسا ایجاد کنید، درست مانند یک پیانوی آکوستیک سنتی و اگر می‌خواهید پتانسیل کامل ساز خود را باز کنید و موسیقی بسازید که هم زیبا و هم دلنشین باشد. باید به طور دقیق، با کارایی این سه پدال آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *