دانستنی, بررسی محصول

مقایسه پیانو دیجیتال یاماها P145 و P225

مقایسه پیانو دیجیتال یاماها P145 و P225

بررسی تفاوت‌های پیانو دیجیتال یاماها P145 و P225

سری P برای پیانیست‌هایی ساخته شده است که می‌خواهند احساس راحتی یک پیانوی آکوستیک در ساز‌هایی با اندازه و وزن قابل کنترل‌تر داشته باشند. با تعداد کمی از مدل‌های موجود در این محدوده، می‌خواستیم کمی عمیق‌تر کاوش کنیم و بفهمیم که دقیقاً چه چیزی این دو مدل جدید را از بقیه متمایز می‌کند. در اینجا چند تفاوت وجود دارد که به بررسی آنها می‌پردازیم.

صفحه کلید جدید درجه بندی شده چکشی فشرده (GHC)

هر دو پیانو نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارای کیبورد ارتقا یافته‌اند. صفحه کلید جدید GHC پاسخ بهتری را ارائه می‌دهد، در فضای کمتر، بهترین حس نواختن پیانوی آکوستیک را در کلاس خود ارائه می‌دهد. اندازه جمع و جور فقط به این منظور است که هر دو کیبورد را قادر می‌سازد تا نسخه‌های کوچک‌تر و شیک‌تری از همتایان قدیمی‌تر خود داشته باشند و وزن آنها را فقط در حدود 11 کیلوگرم می‌سازد، همان چیزی که برای یک پیانوی قابل حمل لازم است. با این حال، هیچ یک از یکپارچگی اکشن چکش درجه بندی شده از بین نمی‌رود، بنابراین شما یک بازتولید وفادار از ساز‌های قبلی دارید.

پیانو دیجیتال یاماها P-145
P145
پیانو دیجیتال یاماها مدل P-225
P225

ارتقاء صدای پیانو

یاماها به ندرت کیفیت صدا را قربانی می‌کند. در حال حاضر، P-225 جدید از صدای پیانو گرند کنسرت CFX خود بهره می‌برد، همان نمونه‌هایی که در تمام سری‌های کلاوینوا وجود دارد. Yamaha P-225 همچنین دارای مدلسازی مجازی رزونانس لایت است. این در حالیست که Yamaha P-145 یک نمونه کاملاً جدید دارد که از کنسرت بزرگ CFIIIS گرفته شده است که پیانوی مورد علاقه بسیاری از پیانیست‌های مشهور در سراسر جهان است.

این دو پیانو همچنین دارای یک سیستم بلندگوی جدید هستند که تنظیم شده است تا صدا‌های منعکس شده از صفحه صدا و درب یک پیانوی بزرگ آکوستیک را تا حد امکان تکرار کند.

خرید قسطی پیانو دیجیتال یاماها P-145

سازگاری با پیانیست هوشمند

با پیوند دادن P-225 یا P-145 با برنامه اختصاصی پیانو دیجیتال پیانیست هوشمند یاماها، می‌توانید به تمام ویژگی‌های پیانو دسترسی داشته باشید و در عین حال امکانات جدیدی را برای پخش کننده اضافه کنید.

پلی فونی در پیانو دیجیتال یاماها P145 و P225

دو پیانو قابل حمل از نظر میزان چند صدایی متفاوت هستند. P-145 دارای چند صدایی 64 نت و P225 دارای 192 نت پلیفونی است.

صدا

یاماها P-145 دارای 10 صدا شامل حالت دوگانه و دوتایی است، در حالی که P-225 دارای 24 صدا شامل حالت دوگانه و تقسیم و دوتایی است.

هر دوی این ساز‌ها با برنامه MIDI و AudioSmart Pianist / اتصال Rec’n’Shareapp USB-to-Host همراه هستند و هر دو اکنون دارای تقویت کننده‌های 7W x 7W هستند.

موارد اضافی در P-225 عبارتند از:

  • ضبط 2 تراک روی برد
  • بلوتوث
  • بلندگو‌های بزرگ‌تر

با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که پیانو‌های دیجیتال یاماها P-225 و P-145 هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارند که آنها را برای نوازندگان با سطوح مختلف مناسب می‌سازد. در نهایت، انتخاب بین این دو مدل هنگام خرید پیانو بستگی به نیاز‌ها و ترجیحات شخصی نوازنده دارد، اما هر دو مدل نمایانگر تعهد یاماها به کیفیت و نوآوری در دنیای پیانو‌های دیجیتال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *