بررسی محصول

پیانو دیجیتال korg Lp380

پیانو دیجیتال korg Lp380

امروزه استفاده از پیانو های دیجیتال به دلیل قیمت مناسب ، حجم کم و صدای قابل کنترل در میان علاقه مندان به موسیقی و ساز پیانو بسیار رایج شده است.

در میان کمپانی هایی که در ساخت پیانو های دیجیتال بسیار نام آشنا هستند میتوان به برند KORG اشاره کرد.

در میان مدل های متنوعی که این کمپانی ارائه میدهد میتوان به LP380 اشاره کرد که در کنار قیمت بسیار مقرون به صرفه کیفیت بسیار بالایی در تولید صدا و جنس ساز ارائه میکند .

مدل LP380 که به نوعی از میان رده های برند KORG به حساب می آید ابعاد کوچک و مناسب برای فضاهای داخلی خانه و استدیو دارند ؛ در هنگامی که شما ساز نمیزنید بافت چوبی این ساز جلوه خاصی را به محیط خانه و استدیو شما میبخشد. این ساز ژاپنی به صورت دست ساز با دقت و مهندسی فوق‌العاده ای طرای شده است.

اگر به دنبال سازی با قیمت مناسب و امکانات استثنایی هستید LP380 گزینه شماست ؛ 7/5 اکتاو 88 کلاویه ای که با فناوری RH3 برای دوست داران پیانو های آکوستیک و حس اجرای آن تعبیه شده که هرچه از پایین پیانو به بالا حرکت کنیم میزان سنگینی کلاویه ها همانند پیانو های آکوستیک کمتر میشود ، در کنار این که موتور صدایی این ساز شبیه سازی شده از پیانو های آکوستیک میباشد و قابلیت صدایی key off که صدای برگشتن چکش ها از روی سیم هاست را دارد و LP380 را از هر زمان دیگری برای شما جذاب تر میکند .

3 پدال فعال در KORG LP380 که قابلیت HALF PEDALING را در پدال ساستین را دارد ، به شما اجازه می‌دهد تا قطعات کلاسیک را با دقیق ترین کنترل صدا اجرا کنید.

وجود 2 آمپیلی فایر 22 واتی در کنار 2 اسپیکر 10 سانتی که سیستم پخش استریو دارند کیفیت صدای ضبط شده در ورک استیشن KRONOS که بسیار نام اشناست را تا حد بسیار زیادی بالا میبرند ضمن اینکه شما به هیچ عنوان کمبود صدا را از این ساز حس نخواهید کرد .

از قابلیت های دیجیتال این ساز باید به وجود بیش از 30 صدا به صورت سمپل اشاره کرد که شامل پیانو های آکوستیک، پیانو های دیجیتال،  ارگ ، انواع استرینگ ، گروه کر ، گیتار آکوستیک و … میشود .

از دیگر قابلیت های صدایی LP380 وجود Sound effect های reverb , chorus و billiriance است که با توجه به توانایی این ساز به عنوان MIDI انتخاب مناسبی برای استدیو و حتی آهنگسازی در خانه به حساب می‌آید.

به صورت پیش فرض قابلیت های اجرایی خاصی را در LP380 تعبیه کرده که از جمله آن ها میتوان به LAYER MODE اشاره کرد این قابلیت به شما اجازه می دهد که صدای دو ساز مختلف را همزمان در ساز خود داشته باشید و تنظیم های خاص قطعات مختلف را با صدای مورد نظرتان اجرا کنید .

همچنین این ساز برای اجرای دوئت هایی که نیاز به 2 پیانو دارند ، قابلیت PARTNER MODE را فراهم کرده که پیانو را به دو قسمت با گستره صدایی تقریبا یکسان تبدیل میکند .

از ویژگی های دیجیتال مهم این ساز که برای علاقه مندان موسیقی به ویژه در ایران بسیار قابل اهمیت است قابلیت اورینتال است که اجازه اجرا در دستگاه های ایرانی ، عربی و … را به شما میدهد البته LP380 توانایی تغییر کوک را در کنار این دستگاه ها قرار داده تا در هر فرکانسی که مد نظر دارید قطعه خود را اجرا کنید.

به طور کلی KORG LP380 به عنوان یک ساز خانگی انتخاب هوشمندانه ایست ، کیفیت مناسب صدایی در کنار خوش ساخت بودن کلاویه ها توانایی شما را در اجرا بالا میبرد و اگر به تازگی قصد شروع موسیقی را دارید LP380 شروع قدرتمندی را به شما میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *