بررسی محصول

سنتور وفایی چهارمهر طلایی

شاید شما هم جز افرادی باشید که با دیدن فیلم تاثیرگذار ((علی سنتوری)) با بازی بی نظیر بهرام رادان، مجذوب نوع نمادپردازی در این فیلم با استفاده از این ساز سنتی ایرانی ، سنتور ، شده اید.

محل دقیق سراغاز طنین صدای شفاف و بلورین سنتور مشخص نیست ولی شواهد حاکی از ان است که ایرانیان در دوران قبل از اسلام نیز، از نوای گوش نواز این ساز ذوزنقه ای شکل بهره می برده اند و در ان زمان به این ساز کونار می گفته اند.

 

از مدل های معروف این ساز سنتی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد ((سنتور وفایی  چهارمهر)) می باشد. این سنتور، ساخته شده در شهر اصفهان می باشد. صفحه زیری، رویی و کلاف این ساز توسط چوب مرغوب گردو ساخته و پرداخته شده است.

 

این سنتور شامل 72 سیم زرد ساخته شده از الیاژ برنج و سیم سفید از جنس الیاژ نیکل می باشد.

این سیم ها در 4 دسته 18تایی مرتب شده اند.  مضراب های این سنتور در کیف مضراب به شما تحویل داده می شود که شامل دو نمد برای گرم تر و پرشور کردن صدای ساز بسیار مناسب می باشد.

 

اگر با سنتور آشنایی داشته باشید حتما می دانید که کوک کردن این ساز کاری نسبتا دشوار است اما سنتور وفایی چهارمهر طلایی، گوشی های کوک نرم و ظریفی دارد که سبب سهولت کار کوک کردن و کوک نگه داشتن این ساز می شود. با استفاده و بهره گیری از گوشی های کوک این ساز، کمتر از قبل نگران سختی و دشواری تنظیم کردن سیم ها روی خرک، هم فرکانس بودن سیم ها، کوک بودن نت مورد نظر و … خواهید بود.

باید به این نکته توجه داشت که یک سنتورنواز برای قادر بودن بر نواختن دستگاه های مختلف موسیقی نیاز دارد که کوک سنتور را تغییر دهد یا حتی برخی مواقع برای ایجاد کردن نت دلخواه و مورد نظر، نوازنده باید با عقب و جلو بردن پل های خرک، صدا و نت مورد نظر را ایجاد کند.

با تمام این تفاسیر، شاید پیشنهاد سنتور وفایی چهارمهر طلایی برای یک نوازنده، خیلی دور از ذهن به نظر نرسد.

نحوه طراحی گوشی های کوک ظریف و دقیق این ساز، مسیر انجام این فرایندها را برای شما هموارتر و دلپذیرتر می سازد. این گوشی های کوک از جنس فلز نیکل می باشند.

 

شما نیر، حتما آرزوهای زیبا و دور و درازی برای اینده مسیر نوازندگی خود در زندگی تان در سر می پرورانید. شاید شما نیز، در انتظار سکوتی عمیق که فقط صدای ضربات مضراب شما بر روی سیم های ظریف سنتور، اعماق آن را می شکافد هستید . شاید شما نیز، منتظر آن لحظه ای باشید که نام خود را در کنار اسامی بزرگان موسیقی سنتی ایرانی و سنتورنوازی ببینید. بدون شک این آرزو در صورت داشتن ابزار مناسب و گام برداشتن در مسیری درست قابل دسترسی هستند.

 

سیامک اقایی، محمدحسن خان، محمد صادق خان سرورالملک و … اگر این اسامی بزرگ برای شما به عنوان اساتید گرانقدر و کم نظیر دنیای سنتور آشنا هستند و شنیدن نام این بزرگان شما را غرق رویای تبدیل شدن به یک سنتورنواز حرفه ای می کند، سنتور چهارمهر وفایی می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

این ساز برای نوازندگان حرفه ای بسیار کارآمد است و انتخاب مناسبی برای افراد صاحب سبک به شمار می رود.

سنتور وفایی  چهارمهر طلایی کاربرد گسترده ای در کنسرت های موسیقی دارد و نوازندگان حرفه ای گرایش و علاقه خاصی برای استفاده از این ساز در اجراهای خود دارند و استفاده از این ساز در مجامع و مراسم های رسمی، امری نسبتا شایع به شمار می اید.

 

با خرید این ساز فوق العاده برند وفایی، می توانید از اقلام همراه این ساز شوید و در نهایت تجربه بی نظیر و لذت بخشی از فرایند یادگیری و نوازندگی را برای خود به ارمغان بیاورید. اقلام همراه سنتور چهارمهر وفایی شامل این موارد می باشند :

هاردکیس

مضراب

نمد

جعبه مضراب

اچارکوک

 

 

چکیده ای از ویژگی های سنتور چهارمهر طلایی :

 

جنس بدنه

چوب گردو

 

جنس خرک

گردو

 

جنس گوشی کوک

نیکل

 

مضراب

دارد

 

نام برند سازنده

وفائی

 

اقلام همراه

هارد کیس

اچار کوک

مضراب

نمد

جعبه مضراب

 

مشخصات دیگر

مناسب برای اجراهای خاص صحنه و اساتید گرانقدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *