دانستنی

پیانو دیجیتال تاشو

پیانو تاشو

فواید خرید پیانو دیجیتال تاشو

احتمالا شما نیز مانند بسیاری با پیانو آکوستیک در خانه تان و یا رویای داشتن آن مدل پیانو بزرگ شده اید. تعجبی هم ندارد زیرا آن حس و حال کلاسیک پیانو آکوستیک چه نو باشد چه دست دوم با خودش خاطرات فراوانی به همراه دارد. مثل خواندن کتاب کاغذی به جای کتاب الکترونیکی. با این وجود بسیاری از علاقمندان به پیانو کلاسیک به پیانو دیجیتال رو می آورند و این نیز تعجبی ندارد.

تکنولوژی از سال‌های اولیه پیدایش پیانوهای دیجیتال راه طولانی را پیموده است و مزایای زیادی را برای خرید پیانو دیجیتالی ارائه می‌دهد که حتی علاقه‌مندان به پیانو آکوستیک نیز آن را دوست دارند.

پیانوهای دیجیتال ابتدایی چیزی بیش از کیبوردهای ساده و قابل حمل روی پایه‌ نبودند و شاید در بهترین، یک پدال نگهدارنده سیمی به پایین آویزان بود. با این حال، کارشناسان فناوری در شرکت‌های مشهور پیانو سال‌ها برای ایجاد یک پیانوی دیجیتالی کار می‌کنند که همه، حتی افراد سختگیر، می‌توانند آن را دوست داشته باشند.

مقرون به صرفه تر از پیانوهای آکوستیک

یکی از دلایل اصلی که دارندگان پیانو جدید پیانوهای دیجیتال را دوست دارند، مقرون به صرفه بودن آنهاست. برخلاف پیانوهای آکوستیک که قیمت آنها حدود 5000 دلار است قیمت پیانوهای دیجیتال می تواند از2000 تا 3000 دلار شروع شوند.

حس و حال پیانوهای آکوستیک

اگر مدت کوتاهی ست که پیانو دیجیتال مینوازید، ممکن است هنوز این را تجربه نکرده باشید. در یک دهه و نیم گذشته، تکنولوژی حتی حس و حال یک پیانوی دیجیتال را بهبود بخشیده است. اکنون، به جای کلیدهای صفحه‌کلید سبک و بی‌جان که همگی فشار یکسان و بسیار کمی برای فشار دادن دارند، پیانوهای دیجیتال از حس لمس پیانوی آکوستیک الگو برداری می‌کنند و کلید ها وزن دارند درست مانند یک پیانوی واقعی. برای آن دسته از خبره‌های پیانو کلاسیک، این یکی از بزرگترین (و جدیدترین) مزایای پیانو دیجیتال است.

نیازی به تنظیم کردن ندارند

یکی دیگر از مزایای پیانوهای دیجیتال این است که نیازی به تنظیم یا نگهداری دیگر ندارند. از آنجایی که صداهای آنها به صورت برنامه ریزی شده هستند، نیازی به تنظیم با استفاده از یک تیونر حرفه ای ندارند. این خود باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما در نگهداری سالانه می‌شود.

نوازندگان می توانند از هدفون استفاده کنند

این یکی از مزایای خرید پیانوی دیجیتال است که خانواده ها بیشتر از همه آن را دوست دارند. توانایی تمرین با هدفون به این معنی است که می توانید در هر زمانی از شبانه روز پیانو بنوازید، در صورت تمایل می توانید به صورت خصوصی تمرین کنید، یا می توانید سر و صدای خانه را در حین نواختن خاموش کنید.

جذاب تر برای بچه ها

یکی دیگر از مزایای خرید پیانو دیجیتال این است که برای کودکان یا سایر کسانی که برای اولین بار پیانو یاد می گیرند جذاب تر است. شاید به یاد داشته باشید که در کودکی ابتدا یاد می‌گرفتید که آهنگ‌های ساده 2 و 3 نتی را در هفته‌های اول آموزش پیانو بنوازید و آرزو میکردید کاش می‌توانستید موسیقی «واقعی» بنوازید. اکنون، کودک شما می‌تواند با صدای سازهای مختلف، ریتم‌های پس‌زمینه و حتی همراهی‌های هوشمند پیانو نواختن را تمرین کند.

ریتم های پس زمینه

نوجوانان و هنرجویان در هر سن و توانایی عاشق بازی با ریتم‌های پس‌زمینه هستند. برخلاف مترونوم کسل کننده ای که در کنار شما تیک تیک می زند، ریتم پس زمینه به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که یک ریتم ثابت اما با تجربه نواختن معتبرتری داشته باشید.

امکان جا به جایی آسان

پیانو نواختن در جمع ها و دور همی های دوستانه پیش از این برای بسیاری از نوازندگان پیانو آرزویی دست نیافتنی بود. اینکه بتوان پیانو را در کیفی گذاشت و با خود به مهمانی های دوستان و آشنایان برد و یا عزیزی را برای جشن تولدش با یک موسیقی  یکی از بهترین امکاناتی است که پیانو های دیجیتال تاشو با خود به ارمغان آورده.

آیا پیانوهای دیجیتال ارزش خریدن دارند؟

در بیشتر موارد، بله! پیانوی دیجیتال ارزشش را دارد به شرطی که پیانوی دیجیتالی متناسب با اهداف و نیازهای تان بخرید. خیلی وقت ها می توانید پیانویی با کیفیت بالاتر نسبت به یک پیانوی آکوستیک با قیمت مشابه داشته باشید. علاوه بر این پیانو دیجیتال بسیاری از مزایای یک پیانو آکوستیک مانند صدای سنتی را نیز داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *